מה הופך בשר ויין לשילוב מנצח

מה הופך בשר ויין לשילוב מנצח

 

סטייק עסיסי וטעים או צלחת של בשר טרי צלוי הם מאכלים נהדרים, אבל שילוב של בשר ויין טוב הופך את הארוחה לפנומנלית. האמת היא שהתאמת יין לאוכל מעלה כל ארוחה לרמה חדשה לגמרי של טעם. אנשים רבים פשוט בוחרים את אותו יין שילווה כל ארוחה, ללא קשר למנות המוגשות. אז אם אינכם יודעים איך משלבים בשרים ויינות, מדריך למתחילים זה יסייע לכם להבין את סוגי היינות הפופולריים ביותר והאופן בו הם משתלבים עם בשרים נפוצים שתוכלו לבשל עבור משפחתכם וליצור התאמות מושלמות משלכם.

התאמת היין לבשר

ככל שהבשר האדום נבחר מסוג רזה יותר, כך צריך לדעת איך לשלב אותו עם יין אדום מסוג קל יותר. שילוב הולם של בשר ויין יכול להיות מבוסס בחירת יין אדום מודגש כמו שיראז או קברנה סוביניון. לבשרים שיש להם מרקם וטעם עדינים כמו פילה או כבש, מומלץ לבחור שילוב מנצח של יין אדום עדין, כמו פינו נואר. סטייק עין, צלעות או בשרים על העצם, יחד עם יין שיראז משנת 2016.

התאמת היין לסוגי הכנת הסטייקים

יינות אדומים מתאימים היטב לשילוב עם בשר אדום, אבל יש לקחת בחשבון גם את האופן בו אתם מתכננים להכין את הבשר. כשאתם מגישים סטייק צלוי, אתם זקוקים ליין אדום עם עומק ופירות מעושנים על מנת להילחם בשריפה ובשומן של הסטייק. יינות אמריקאים אדומים, קברנה, או יינות ספרדים מתאימים היטב לסטייקים צלויים. יחד עם זאת, סטייקים מטוגנים מחייבים בחירה של יינות עם טעם חריף יותר של פירות, כמו למשל מרלו, שיראז או תערובות קברנה. מצד שני, צליית בשרים מתאימה היטב ליינות אדומים קלים יותר. מומלץ לבחור שילוב של בשר ויין פינו נואר או תערובות בסגנון בורדו. אם אתם משתמשים ביין לציר הבשר, זה משנה את סוג היין המתאים ביותר לבשר. מאכלים שמבושלים עם יין מחייבים יינות ספציפיים, אבל מנות שאינן מבושלות עם יין זקוקות ליינות אדומים עם חומציות גבוהה על מנת להגיע לעושר.

השלמת ארוחה עם בשר ויין

יש לזכור שקל יותר לבחור יין בהתאם למנה ולא לנסות לבשל סביב היין. מומלץ לבחור את תפריט האוכל שלכם לפני שאתם בוחרים בשר ויין, מכיוון ששיטה זו תסייע לכם לצמצם את הבחירות שלכם ותסייע לכם למצוא את היין האדום או הלבן המושלם להשלמת הארוחה.

חפשו יינות אדומים על מנת למצוא סוגים מתאימים להשלמת הבשרים האדומים שאתם מתכננים להגיש. גלו את האופן בו אניני טעם משווים בין מנות בשרים ליין כאשר אתם משתמשים בבשרים מסוימים כמנה העיקרית שלכם. בכל שילוב של בשר ויין, חשוב לזכור כי אינכם מעוניינים שטעם היין יגבר על טעמה של המנה שאתם מכינים.

 

טיפים מעולים להכנת ארוחת גורמה של יין וסטייק בבית

אם לא בא לכם לקרוע את הכיס, הנה כמה טיפים שיאפשרו לכם להכין ארוחת מלכים הכוללת יין וסטייק אצלכם בבית.

  • רכשו בשר במעדניה ולא סופר, כזו המתמחה בבשר ובקשו מהקצב לעזור לכם לבחור את הנתח האהוב עליכם. אוהבים שומן? לכו על אנטריקוט? אוהבים בשר ללא שומן? פילה או סינטה.
  • בחרו ברשת האינטרנט רוטב אליו אתם מתחברים או מרינדה שתשדרג את הבשר בכמה רמות. אומרים שמלח ופלפל עושים את העבודה בבשר אבל על טעם וריח אין מה להתווכח.
  • הזמינו ארגז של יין אדום משובח מיקב שאתם אוהבים במחיר נוח.
  • שלבו תוספת מדהימה כמו אספרגוס, ברוקולי או תפוחי אדמה על הגריל.

 

והנה לכם ארוחה מעולה.